Mai 2014

Mai 2014

søndag 10. november 2013

Mer Marius

Jeg har brukt helga til å montere Mariusgenser. Den er strikket i Sportsgarn, str 4 år og jeg brukte 344 gr i denne.  Mønsteret er fra Marius-boka.  Var uforsiktig etter at jeg sydde rundt med maskin rundt halskanten, og klipte litt for langt inntil  antakelig. For det gled opp, og to masker løsnet, da jeg skulle strikke halskanten. Jeg har prøvd å reparere skaden med både ulltråd og sytråd, så jeg tror at det skal gå bra. Det vises ihvertfall ikke. Må bare være mer forsiktig, tror jeg. (eller strikke bare raglan...) Genseren skal være en gave.
Denne ullbuksen har vært ferdig en stund. Den er strikket i Rubin, og er i str 4 år. Det gikk med 205 gr garn. Mønsteret er et Juvel-mønster, men vet ikke hvilket hefte. Denne buksen skal et barnebarn få.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar