Mai 2014

Mai 2014

søndag 23. januar 2011

Monsterbukse og babyteppe

Jeg har strikket en ny monsterbukse til en ettåring. Brukte 146 gr Rubin. Eldstedatteren min ønsket seg enda en hals til guttene, så jeg laget en Felisi-hals til. Jeg brukte 37 gr Babyull til denne.
Dette babyteppe er strikket i Merinoull fra Nøstebarn, etter mønsteret deres. Jeg brukte 172 garn i teppet. Kunne ikke bruke alt garnet for det var to knuter på tråden, og da tok jeg bort den biten. Jeg vil ikke at det skal bli så mye trådfesting på et sånt teppe. Men teppe ble mer enn stort nok allikevel. Dette teppet skal bli en gave til en gammeltanteunge som kommer i løpet av februar.

2 kommentarer:

  1. Så flott monsterbukse du har strikket, og deilig hals også. Heldig er den lille som får et slikt deilig teppe. Ha en fortsatt flott søndag:))

    SvarSlett
  2. Stilig bukse og kjempefint teppe! Det er mye arbeid i et slikt teppe, men de blir jo så lette og gode.:)
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett