Mai 2014

Mai 2014

søndag 24. februar 2013

I sokke-modus

Her går det i sokke-strikking for tida. Eldstesønn som bor hjemme skal på overnattingstur i snøhule snart, og ønsket seg derfor nye sokker og gjerne nye tova votter. Det enkleste først; herresokker strikket i Fabel, dobbelt garn på pinne nr 4. Jeg brukte 125 gr garn, og disse er i str 46/47. Så får vi se hvordan det blir med votter etterhvert.
Så har jeg fått bestilling på Marius-sokker. Begge parene er strikket i Sportsragg, og jeg brukte 181 gr garn i dem. Mønsteret er hentet i Marius boka, og jeg begynner etterhvert å ha mønsteret i fingrene. De grå sokkene er str 39 og de blå er str 12 år. Skal strikke ett par til, men garnbutikken var tom for mørkeblå, mon tro om det er flere som strikker Marius... Sokkene strikker jeg til tantebarn.

1 kommentar:

  1. Å strikke etter ønske er så kjekt, da vet man det blir brukt :) Flotte sokker, og du er nok ikke den eneste som strikker Marius nei c",)

    SvarSlett