Mai 2014

Mai 2014

søndag 13. januar 2013

Babystrikk og sokker

 Jeg har strikket tre par sokker. Det orange paret er strikket i Juvel, det paret med hvitt i er strikket i Ragg Soft og paret med gult er strikket i Cherry Tree Hill. Tilsammen gikk det med 110 gr garn i disse tre parene. Cherry Tree Hill - garnet har jeg forresten kjøpt på Løkken, i Ellen`s nye garnbutikk Fortuna. Butikken anbefales et besøk, hvis dere er i nærheten.
Jeg har også strikket et sett til vårt nye barnebarn. Det er strikket i  Rauma babyull og jeg brukte 244 gr. Ser at den ene sokken er ramlet ned, men det er to av dem :-) Mønsteret på jakken er fra Rauma-heftet nr 205R. Buksen og vottene er fra et gammelt setesdalsmønster jeg har. Buksen som hørte til jakken var en type med knapping på skuldrene, og det liker jeg ikke til små babyer. Det må være lettvint og snargjort å kle på sånne små. Sokkene er de som jeg bruker å strikke til slike små, mønsteret har jeg funnet i en blogg som jeg ikke har adressen til lenger.

1 kommentar: