Mai 2014

Mai 2014

onsdag 13. mars 2013

Tova votter

 Som nevnt i forrige innlegg, ønsket sønnen tova votter til han skulle på snøhuletur. Jeg fant oppskrift på ekte sjøvotter, og egnet garn, trodde jeg. Jeg strikket med Fritidsgarn og Mor Aase. De så da riktig så store ut - FØR toving. Jeg brukte 119 gr garn, på pinner nr 6,5. Jeg felte noen flere ganger på tommelen, slik at den ikke ble så stor og vid,og det ble bra.
ETTER toving fikk vi oss en god latter, for jaggu hadde de tovet seg sammen. Da jeg strekte alt jeg klarte, så ble de etterhvert passe til meg, men altfor små til sønnen på 16 år. Og ettersom snøhuleturen var i dag, så rakk jeg ikke å strikke ett nytt par. Vi var innom på Ultimo og kjøpte vindvotter med ullfor isteden. Men jeg skal prøve å strikke ett nytt par senere.

1 kommentar:

  1. Jaja, s fikk du til litt ego-strikk, da, selv om det riktignok kke var i tanken da du laget dem :)
    Godt det finnes butikker som nødløsning !!

    SvarSlett