Mai 2014

Mai 2014

søndag 3. februar 2013

UFO - landing

Endelig ble jeg ferdig med denne Kragejakken til min yngste datter. Jeg startet på den i fjor vår, og strikket den ferdig. Jeg valgte å strikke bolen rundt, og så stoppet det opp da jeg skulle sy og klippe opp midt foran. Slik har den ligget i over et halvt år. Datteren som ble lovet jakke, har etterlyst den med jevne mellomrom. Søndag kveld satte jeg meg ned ved symaskina, og syarbeidet var gjort på under en halvtime. Her poserer en fornøyd eier i nyjakka si. Den er strikket i Lima, og jeg brukte 738 gr garn i denne. Jeg er redd den vil sige litt, men den tar seg vel igjen under vask. Møsteret er Kragejakken i Nøstebarnboka, og jeg har strikket den en del lenger enn møsteret, men det var mottakers ønske.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ferdigstilt jakke, den ble superfin! Det er rart med det, når man først setter igang så tar det gjerne ikke så lang tid å bli ferdig ;)

    SvarSlett