Mai 2014

Mai 2014

mandag 7. mars 2011

Jeg har en plan...

Jeg strikker herreskjerf i rester av Fabel og Alpacka. Kjekk måte å bli kvitt rester på. Må rekke opp litt, da jeg ble litt ivrig under herrestaffetten på lørdag. Strikking og spennende innspurter kan gå skeis, ser jeg. Det hvite Senjagarnet skal bli en ullbukse i str 3 år. Buksen er et bestillingsprosjekt.
Jeg hadde planer om å strikke denne tunikaen i NZ Lammeull, og startet opp. Men etter at jeg har sett den i en blogg, strikket i Sandnes Duett, som mønsteret er laget for, ombestemte jeg meg. Lammeulla er for tynn og mønsteret blir ikke fint. Ikke har jeg tålmodighet heller akkurat nå. Så dette skal jeg rekke opp. Jeg skal bruke garnet til Nøstebarndresser istedet. Så skal jeg kjøpe det rette garnet til mønsteret ved en senere anledning, og strikke tunikaen i høst.

Jeg har shoppet. Knapper og strikkebok. Begge deler på tilbud. Har vel knapper for resten av livet, tenker jeg. Kan være kjekt å finne frem til barnebarn en regnværsdag, om ikke annet. Noen av mønstrene i boka har jeg fra før, men det var andre nye mønster som fristet litt. Vi får se. Problemet er at helstilling og strikkeplaner ikke alltid blir så forenelig som en har håp om.


1 kommentar:

  1. Den tunikaen ser nydelig ut. Du må nok skaffe deg nytt garn og gå på igjen! Hjelp, her har du knapper en stund. Så heldig du var som kom over et slikt kjøp!

    SvarSlett